دریافت کد حدیث تصادفی

حفظ سلامت مغز با اقداماتی ساده اما مهم :: وبگاه عالی نیوز

وبگاه عالی نیوز

برای ورود به وبگاه عالی نیوز کافی است به اینترنت دسترسی داشته و آدرس allinews.ir را وارد نمایید

وبگاه عالی نیوز

برای ورود به وبگاه عالی نیوز کافی است به اینترنت دسترسی داشته و آدرس allinews.ir را وارد نمایید

وبگاه عالی نیوز (http://allinews.ir) توجه!
انتشار اخبار ذیل الزاماً به معنای صحت یا تأیید همه مطالب سایتهانیست و بستگی به منابع آنهاهم دارد.
جدید ترین اخبار ایران و جهان از منابع مختلف:
پیوندها
با ابزار اوقات شرعی، کاربرانی که از رایانه استفاده می نمایند، مي توانند اوقات شرعی شهر های خود را مشاهده کنند. و درهنگام اذان صبح، ظهر و مغرب، صدای اذان از بلندگوهای رایانه ای که آنلاین است پخش خواهدشد
مراجع

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف: ... و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۶ مرداد ۹۷، ۱۰:۴۲ - موزیلاگ ..
    (:

 سلامت مغز اهمیت ویژه ای دارد و از بروز مشکلات زیادی جلوگیری می کند که در ادامه به چند اقدام مهم برای حفظ سلامت مغز اشاره می شود

سلامت مغز خود را با رعایت این نکات تضمین کنید

در شرایطی که همچنان اطلاعات چندانی درباره انعطاف پذیری عصبی Neuroplasticity یا توانایی مغز در تغییر ساختار خود نداریم، مطالعات نشان می دهند که عادات روزانه ما می توانند مغز را تغییر دهند.

عاداتی که مغز ما را تقویت می کنند، فواید دیگری مانند کاهش وزن، تسکین افسردگی و تقویت سطوح انرژی را نیز ارائه می کنند.
  تاثیر خواب بر مغز

همه ما می دانیم که خواب اثر چشمگیری بر سلامت انسان دارد، اما آیا می دانستید که کمبود خواب می تواند موجب تحلیل رفتن مغز شود؟

نتایج یک مطالعه نشان داده است افرادی که از مشکلات خواب رنج می برند در مقایسه با آنهایی که شرایط خواب خوبی دارند با کاهش سریع در حجم مغز خود مواجه می شوند. این نتایج طی مدت زمان سه و نیم سال انجام این مطالعه حاصل شد. مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که کمبود خواب موجب ساخت پروتئینی در مغز می شود که به سلول های مغزی حمله می کند.

مدت زمان زیادی طول نمی کشد تا شرایط خواب بر توانایی های شناختی شما تاثیرگذار باشد. خوب نخوابیدن حتی به مدت یک شب نیز می تواند به توجه ضعیف و عدم تمرکز منجر شود. شما می توانید با حداقل هفت ساعت خواب خوب شبانه از مغز خود محافظت کرده و آن را سالم نگه دارید.


مدیتیشن و مغز
مغز

مدیتیشن می تواند بر بخش های مختلف بدن انسان تاثیرگذار باشد. پژوهشگران کشف کرده اند که انجام منظم مدیتیشن می تواند اضطراب و ترس را از طریق کاهش حجم آمیگدال کاهش دهد. افزون بر این، مدیتیشن می تواند تمرکز و توجه را بهبود ببخشد.

اگر تاکنون مدیتیشن انجام نداده اید، این کار را با جلسات پنج تا 10 دقیقه ای در روز آغاز کنید. اما برای کسب بیشترین و بهترین فواید، باید روزانه حداقل 20 دقیقه مدیتیشن انجام دهید.


تاثیر نوشیدن قهوه بر مغز

مشخص شده است که قهوه می تواند خطر شرایط مرتبط با مغز، مانند افسردگی و بیماری پارکینسون را کاهش دهد. به گفته پژوهشگران، این فواید بیشتر با کافئین در ارتباط هستند، اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که ویژگی های آنتی اکسیدانی قهوه نیز می توانند سلامت انسان را بهبود ببخشند. البته بهتر است حد اعتدال در مصرف این نوشیدنی رعایت شود.


ورزش منظم و مغز

آیا پس از انجام تمرینات ورزشی به نظر می رسد از قدرت تفکر بهتری برخوردار می شوید؟ ورزش می تواند چیزی فراتر از بهبود تفکر را برای شما به ارمغان آورد.

نتایج یک مطالعه نشان داد سالمندانی که به طور منظم ورزش می کنند از توانایی های شناختی افرادی که 10 سال جوان‌تر از آنها بوده اند، برخوردار هستند. همچنین، ورزش منظم نشان داده است که خطر زوال عقل را کاهش می دهد.


حفظ سازماندهی
مغز,طراحی مغز

اگر همواره مجبور به تمیز کردن ریخت و پاش های بزرگ در خانه یا محل کار خود هستید، ممکن است به مغز خود آسیب برسانید.

به جای این که اجازه دهید بهم ریختگی ها شکل بگیرند، این عادت که خانه یا میز کار خود را هر روز صبح مرتب و تمیز کنید را مد نظر قرار دهید. سازماندهی می تواند به بهبود شرایط مغز کمک کند.


رژیم غذایی مغز
مغز,رژیم غذایی

افراد بسیاری به این نکته توجه ندارند که مغز انسان نیازمند حدود 20 درصد از منابع انرژی بدن است. این در شرایطی است که منبع انرژی نیز اهمیت دارد.

پژوهش ها نشان داده اند که یک رژیم غذایی سرشار از قند در انعطاف پذیری عصبی اختلال ایجاد می کند و این می تواند دلیل دیگری برای کاهش مصرف قند باشد.

از سوی دیگر، یک رژیم غذایی سرشار از چربی های مفید برای مغز خوب است. همچنین، زردچوبهنشان داده است که از مغز محافظت می کند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : asriran.com

۹۷/۰۶/۰۹
ابوعلی تعداد بازدید از این مطلب ۲۴ نفر

حفظ

ساده

سلامت

عصبی

مغز

مهم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی