دریافت کد حدیث تصادفی

اگر هر روز نخود بخورید چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟ :: وبگاه عالی نیوز

وبگاه عالی نیوز

برای ورود به وبگاه عالی نیوز کافی است به اینترنت دسترسی داشته و آدرس allinews.ir را وارد نمایید

وبگاه عالی نیوز

برای ورود به وبگاه عالی نیوز کافی است به اینترنت دسترسی داشته و آدرس allinews.ir را وارد نمایید

وبگاه عالی نیوز (http://allinews.ir) توجه!
انتشار اخبار ذیل الزاماً به معنای صحت یا تأیید همه مطالب سایتهانیست و بستگی به منابع آنهاهم دارد.
جدید ترین اخبار ایران و جهان از منابع مختلف:
پیوندها
با ابزار اوقات شرعی، کاربرانی که از رایانه یا گوشی های تلفن هوشمند و پیشرفته استفاده می نمایند، مي توانند اوقات شرعی شهر های خود را مشاهده. و درهنگام اذان صبح، ظهر و مغرب نیز، صدای اذان از بلندگوی دستگاه های آنلاین پخش خواهدشد
مراجع

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف: ... و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

>>>>>>>>>>اخبار بیشتر از سایر خبرگزاری ها
انتشار اخبار ذیل الزاماً به معنای صحت یا تأیید همه مطالب سایتها نیست و بستگی به منابع آنهاهم دارد .
آخرین نظرات

 پیشگیری از سرطان با نخود, کاهش وزن با نخود

نخود منبع خوبی از منگنز ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، روی و ویتامین های K و A است

 

نخود یکی از اولین حبوبات کشت شده است.نخود منبع غنی فیبر هستند ، حاوی چربی های سالم ، کربوهیدرات ها و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر هستند. نخود همچنین پروتئین بالایی دارد، بنابراین می توانند جایگزینی عالی برای گیاهخواران باشند. 

 

ما در این مطلب 10 خاصیت و فایده نخود را برایتان قرار داده ایم که ممکن است باعث شود شما بخواهید نخود را در رژیم غذایی خود بگنجانید!

 

1. کاهش وزن

پروتئین و فیبر موجود در نخودها می تواند هضم را کندتر کرده و احساس سیر بودن را به شما القا کند. آنها همچنین به کاهش اشتها و جذب مواد غذایی کمک می کنند که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

 

2. استخوان های سالم تر

نخود منبع خوبی از منگنز ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، روی و ویتامین های K و A است. همه اینها برای رشد استخوان ها ، کانی سازی استخوان ها و تولید کلاژن مهم هستند .

 

 پیشگیری از سرطان با نخود, کاهش وزن با نخود

منیزیم و پتاسیم می توانند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کنند

 

3. پوست بهتر

ویتامین های C ، E و K موجود در نخود برای سلامتی پوست مهم هستند. آنها به بهبود زخم ها ، از بین بردن چین و چروک ، جلوگیری از خشکی پوست و محافظت در برابر آفتاب کمک می کنند.

 

4- کاهش قند خون 

نخود سرشار از فیبر و پروتئین است. آنها به جلوگیری از افزایش سریع قند خون بعد از خوردن غذا کمک می کنند، که این نیز برای مدیریت دیابت بسیار مهم است. چند ماده معدنی مانند منیزیم و روی می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

 

5- هضم بهتر

نخود همچنین به بهبود هضم غذا ، کاهش خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

 

6. کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب

منیزیم و پتاسیم می توانند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کنند. این می تواند شانس ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را به حداقل برساند. طی تحقیقات نشان داده شده است که فیبر محلول باعث کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (یا کلسترول " بد ") می شود ، که برای سلامتی قلب نیز مفید است.

 

7. رشد بهتر مو

پروتئین، ویتامین A و B و سایر مواد مغذی موجود در نخود می توانند به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و رشد مو را تقویت کنند.

 

 پیشگیری از سرطان با نخود, کاهش وزن با نخود

نخود به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک می کند

 

8- بهبود سلامت چشم

نخود حاوی پیش ساز ویتامین A و B کاروتن است. خاصیت ضد التهابی دارد و به کاهش خطر بیماریهای چشمی و پیشگیری از بیماریهای چشم کمک می کند.

 

9. بهبود عملکرد مغز 

کولین ، که در نخود یافت می شود ، با افزایش عملکرد شناختی از جمله حافظه و پردازش بهتر مرتبط است.

 

10. محافظت در برابر سرطان

نخود به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک می کند. تولید بوتیرات که امکان کاهش التهاب در سلولهای روده بزرگ را دارد ، به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می کند. نخود همچنین حاوی ساپونین است که به جلوگیری از رشد تومور کمک می کند. برخی دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های گروه B می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان و ریه کمک کنند.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی