وبگاه عالی نیوز

برای ورود به وبگاه عالی نیوز کافی است به اینترنت دسترسی داشته و آدرس را وارد نمایید

وبگاه عالی نیوز

برای ورود به وبگاه عالی نیوز کافی است به اینترنت دسترسی داشته و آدرس را وارد نمایید

آخرین اخبارخبرگزاری ها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
۳۰ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۲۸

نقش شکر در پرخوری افراد

پژوهشگران آمریکایی دریافتند که شکر با از کار انداختن نورون‌های مربوط به احساس سیری، در پرخوری افراد نقش مؤثری دارد.

به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گفته کارشناسان تغذیه، مصرف بیش از اندازه شکر، بسیار مضر است و باعث بیماری‌های گوناگون می‌شود.

بر اساس تازه‌ترین یافته‌ها، دانشمندان آمریکایی متوجه شدند که مصرف بیش از اندازه شکر، با خاموش کردن نورون مرتبط با احساس سیری، باعث پرخوری می‌شود. به دلیل اختلالاتی که شکر در نورون حس سیری ایجاد می‌کند، فرد بدون توجه، دچار پرخوری می‌شود.

پژوهشگران برای  بررسی آزمایشات خود، نوعی مگس به نام مگس میوه‌ای را انتخاب کردند.

اگرچه عملکرد بدن مگس‌های میوه و انسان کاملاً متفاوت است اما شباهت‌هایی هم دارد. این حشرات الگوی ارزشمندی برای مطالعه جنبه‌های مختلف سلامت انسان هستند برای مثال بینش‌هایی را در مورد نحوه درمان پارکینسون، تشخیص سرطان یا رفع مشکلات مرتبط با کم‌خوابی ارائه می‌دهند.

براین اساس مدارهای عصبی که مگس‌ میوه‌ای به آنها تکیه کرده تا طعم قند را پردازش کند، شباهت‌ زیادی با انسان دارد و به دانشمندان این امکان را می‌دهد با آزمایش بر روی این مگس‌ها به نتایج مشابه در انسان‌ها برسند.

از دیگر مضرات شکر می‌توان به پیری پوست، بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی و  دیابت اشاره کرد.

دیابت را به عنوان بیماری مرگ خاموش می‌شناسند و در ایران حدود هشت میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. این بیماری دو نوع دارد و بعضی از مبتلایان به دیابت هنوز از بیماری خود آگاهی ندارند و فقط با آزمایش می‌توانند آگاه شوند./باشگاه خبرنگاران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی